Bij Kee, wie of wat is dat?

Ik zal me even voorstellen, ik ben Karin Stolk, getrouwd en zelf moeder van 3 kinderen. Mijn voorletters zijn K. E. E. vandaar dat mijn praktijk de naam ‘Kinderpraktijk bij Kee’ heeft gekregen.
Ik heb bijna 30 jaar met heel veel plezier als leerkracht op de basisschool gewerkt. Het lesgeven vond ik erg leuk en toch ging het kriebelen als ik in mijn klas rond keek. Bepaalde kinderen vielen me op, die hadden meer nodig dan de lesstof en zo werd het voor mij steeds interessanter om samen met een kind op zoek te gaan naar zijn of haar eigen kracht. Wie ben jij, wat vind jij leuk en wat zijn jouw kwaliteiten en talenten? Wat heb je nodig om deze in te zetten en te gebruiken in de wereld om je heen?

Ik zie in de praktijk steeds meer kinderen die zowel cognitief als gedragsmatig opvallen en hierdoor problemen ondervinden in hun ontwikkeling op verschillende gebieden. Deze kinderen krijgen hierdoor al snel een stempel omdat er in een onderzoek vaak alleen wordt gekeken naar de symptomen. De oorzaak wordt dan niet echt aangepakt zodat het (leer-) probleem blijft bestaan.

Zo kan het zijn dat een kind met leesproblemen een probleem heeft met de samenwerking van de ogen. Of dat er nog een of meerdere reflex(-en) aanwezig is waardoor bij het kind het leerproces niet zo verloopt als we zouden verwachten. Op school moet dit kind dan vaak extra oefenen, lees(kilo-)meters maken, nog meer dezelfde dingen oefenen en dit levert vaak alleen maar meer frustratie en tegenzin op. De oorzaak blijft immers bestaan.

Kinderpraktijk bij Kee gaat op zoek naar de ‘uitdaging’ voor dit kind, want deze uitdaging is namelijk de oorzaak van de problemen. Om deze (leer-)problemen de baas te worden gaan we aan het werk met deze uitdaging want alleen op deze manier kom je uit de vicieuze cirkel. Wanneer een kind weer in balans is en daardoor goed in zijn vel zit en rust in zijn/haar lijf heeft kan het weer tot leren komen. Het kan dus zijn dat we oefenen met bewegen en na een aantal weken het lezen vooruit gaat zonder dat we in de begeleiding een letter gelezen hebben.

Ieder kind is uniek, ieder kind heeft zijn eigen uitdaging en ieder kind heeft dus zijn of haar eigen hulpvraag. Bij Kee zijn er daarom verschillende mogelijkheden, daarover is meer te lezen op de pagina aanbod.
Mocht je vragen hebben of kan ik iets voor je betekenen, neem dan gerust contact met me op via info@bijkee.nl  of kom een keer langs bij de maandelijkse ‘koffie/thee bij Kee’ (zie agenda).